USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Täältä löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin liittyen palveluihimme ja tuotteisiimme.

Olen unohtanut laitteen salasanan. Mitä teen?

Laitteen oletussalasana löytyy laitteen pohjan tarrasta. Vanhemmissa laitteissa salasana löytyy laitteen ohjekirjasta. Mikäli salasana on vaihdettu (kuten suositeltavaa on) ja se ei ole tiedossa, laite tulee palauttaa tehdasasetuksiin. Tarkka menettely asetusten palautukseen löytyy laitteen ohjekirjasta, mutta yleisesti se tapahtuu seuraavasti: etsi laitteen RESET-painike, paina sitä esim. kynällä ainakin 15 sekunnin ajan ja vapauta painike. Laite käynnistyy uudelleen kaikki asetukset nollattuna oletusasetuksiin.

Mix ei bitti hiihdä ku tiäksä 100m?

Voisitko kertoa hieman lisää tilanteesta? Mikä laitemalli on kyseessä? Mikä on nettiyhteyden (WAN) tyyppi: matkapuhelinverkko, valokuitu, kaapelit-tv, puhelinverkko? Jos käytät matkapuhelinverkkoa, onko sijainti haja-asutusalueella ja onko käytössä ulkoantenni ja minkälainen liittymä on kyseessä? Miten käytät kotiverkkoa: kaapelilla vai langattomasti? Mikä tarkalleen ottaen on ongelma? Onko kyseinen järjestely aiemmin toiminut? Mitä olet tehnyt ongelman ratkaisemiseksi? Ota laitteesta Järjestelmäloki tiedostona ulos, tarkkaile näkyykö siinä virheilmoituksia. Ota ruudunkaappaus asiaan liittyvästä laitteen tilanäytöstä (esim. 5G-tila). Ongelmatilanteessa avustaminen on huomattavasti nopeampaa, kun nämä tiedot ovat valmiiksi tarkastettuna.