Telewell -linjadiaknostiikkaohjemisto



Tätä toimintoa käytetään kun halutaan tarkistaa asiakkaan linjassa esiintyvät viat ja 

kuinka TeleWell voi auttaa vianrajauksessa yhteistyössä Broadcomin kanssa



Toimintaohje


1. Imuroi tämän linkin ohjelmistopaketti


https://www.dropbox.com/s/l2opymj9ibphzna/DSL_Debug_Tool.zip



2. Irroita xDSL -johto laitteen takanta



3. Käynnistä  Windows käyttöjärjestelmän 


MS-DOS kehote (Suorita —> CMD.exe  ja paina Entern -näppäintä


Anna komento  


C:   ja paina Enter-näppäintä



Anna komento


md testi   ja paina Enter-näppäintä



4. Pura ohjelmisto DSL_Debug_Tool.zip  kansiosta jonne sen imuroitiin.


Käytä Windows tiedostoselainta ( File Manager / Tiedoston hallinta) 

Pura komento  tai käytä 

Winzip / Winrar ohjelmia ja niiden  Pura / Extract toimintoa


Kohteeksi  laita 


c: \testi



5. Käynnistä ohjelma  "BcmDSLDiagsL.exe" niin että annat seuraavat komennot

(Laitetta ei voi käyttää Internet -yhteyteen testin aikana)


Tee seuraava


Käynnistä  Windows käyttöjärjestelmän 


MS-DOS kehote (Suorita —> CMD.exe  ja paina Enter-näppäintä)


Anna komento  

C:   ja paina Enter-näppäintä

Anna komento

cd c:\testi  ja paina Enter-näppäintä


Ohjelman käynnistys komennolla 


"bcmdsldiagsl -s <TW-EAV510 modeming hallinta IP-osoite> lokitiedoston nimi


Esimerkki komennosta 


bcmdsldiagsl -s 192.168.0.254 dsllog     


(IP-osoite on laitteen hallinta IP-osoite ja testi tulee suorittaa Ethernet -yhteyden  kautta portista  nro 2)



6. Kytke Puhelinjoto takaisin niin xDSL porttiin laitteen takana



Odota 10 minuuttia tekemättä mitään (Netti ei ole käytettävissä) koska ohjelma tutkii linjaa ja ajaa kaiken informaation lokeihin




Sulje ohjelma




7. Kaksi tiedostoa muodostuu  kansioon c:\testi


dsllog ja dsllog.bin




Lähetä nämä meille ja Broadcomm tutkii linjanne teknisen tilanteen ja mahdolliset parannukset laitteenne linjaohjelmistoon.


Osoiteemme on 



myynti@telewell.fi