Telewell -linjadiaknostiikkaohjemisto
Tätä toimintoa käytetään kun halutaan tarkistaa asiakkaan linjassa esiintyvät viat ja
kuinka TeleWell voi auttaa vianrajauksessa yhteistyössä Broadcomin kanssa
Toimintaohje
1. Imuroi tämän linkin ohjelmistopaketti
https://www.dropbox.com/s/l2opymj9ibphzna/DSL_Debug_Tool.zip
2. Irroita xDSL -johto laitteen takanta
3. Käynnistä Windows käyttöjärjestelmän
MS-DOS kehote (Suorita —> CMD.exe ja paina Entern -näppäintä
Anna komento
C: ja paina Enter-näppäintä
Anna komento
md testi ja paina Enter-näppäintä
4. Pura ohjelmisto DSL_Debug_Tool.zip kansiosta jonne sen imuroitiin.
Käytä Windows tiedostoselainta ( File Manager / Tiedoston hallinta)
Pura komento tai käytä
Winzip / Winrar ohjelmia ja niiden Pura / Extract toimintoa
Kohteeksi laita
c: \testi
5. Käynnistä ohjelma "BcmDSLDiagsL.exe" niin että annat seuraavat komennot
(Laitetta ei voi käyttää Internet -yhteyteen testin aikana)
Tee seuraava
Käynnistä Windows käyttöjärjestelmän
MS-DOS kehote (Suorita —> CMD.exe ja paina Enter-näppäintä)
Anna komento
C: ja paina Enter-näppäintä
Anna komento
cd c:\testi ja paina Enter-näppäintä
Ohjelman käynnistys komennolla
"bcmdsldiagsl -s <TW-EAV510 modeming hallinta IP-osoite> lokitiedoston nimi
Esimerkki komennosta
bcmdsldiagsl -s 192.168.0.254 dsllog
(IP-osoite on laitteen hallinta IP-osoite ja testi tulee suorittaa Ethernet -yhteyden kautta portista nro 2)
6. Kytke Puhelinjoto takaisin niin xDSL porttiin laitteen takana
Odota 10 minuuttia tekemättä mitään (Netti ei ole käytettävissä) koska ohjelma tutkii linjaa ja ajaa kaiken informaation lokeihin
Sulje ohjelma
7. Kaksi tiedostoa muodostuu kansioon c:\testi
dsllog ja dsllog.bin
Lähetä nämä meille ja Broadcomm tutkii linjanne teknisen tilanteen ja mahdolliset parannukset laitteenne linjaohjelmistoon.
Osoiteemme on
myynti@telewell.fi