Huolto

TeleWell-tuotteet toimitetaan huoltoon ensisijaisesti jälleenmyyjän kautta.

Emme vaihda, emmekä pyydä jälleenmyyjää vaihtamaan laitetta suoraan, vaan testaamme laitteet ensin huollossamme.

Lähettäessänne laitteen/laitteet huoltoon, olette pyytäneet huoltokäsittelyn.

Mikäli laite on toimitettu huoltoon aiheettomasti, veloitamme 1h asiantuntijatyötä sekä käsittelymaksun 20 euroa.

Tuotteiden takuu on yleisesti 12 kk ostokuittiin merkitystä ostopäivästä.
 

 

1. Miten pitää toimia ennen laitteen huoltoon lähettämistä?

Seuraavassa on listattu seikkoja, jotka tulee käydä läpi ennen laitteen huoltoon lähettämistä:

  • Mikäli kyseessä on ADSL-yhteys, niin ennen huoltoon lähettämistä:
    Mallit TW-EAV510, TW-EAV510 AC/LTE ja TW-EAV510 AC: Laitteen hallinnasta kohdasta Tietoa laitteesta / Tilastot / xDSL näkee linjan tietoja, lähetä ko. kohdasta kuva sähköpostilla asiakaspalvelu@telewell.fi
  • Ukkosvaurion mahdollisuus tulee eliminoida ennen huoltoon lähettämistä. Ukkosvauriot eivät kuulu takuun piiriin eikä ukkosen vaurioittamia laitteita kannata korjata.
  • Ennen kuin laite lähetetään huoltoon, tulee laitetta testata toisilla johdoilla (puhelinjohto, Ethernet-johto, USB-johto jne.)
  • Asiakkaan tule aina varmistaa operaattorilta, että linja on 100 % kunnossa. Operaattori vastaa linjan toimivuudesta asiakkaan talojakomoon saakka.
  • Samassa liittymässä/tietokoneessa, jossa ko. modeemi on, tulisi testata toista modeemia ja näin rajata, ettei ongelma ole liittymässä/tietokoneessa
  • Laite tulisi myös testata toisessa liittymässä/tietokoneessa
  • Jos laitteeseen ei tule virtaa, on mahdollista testata laitetta toisella muuntajalla. Testauksen voi tehdä vain ja ainoastaan toisella, saman mallin samanlaisella muuntajalla. Mikäli laitetta käytetään eri muuntajalla, takuu raukeaa.

2. Mistä saa rma-numeron huoltoon tulevalle laitteelle?

Ennen laitteen huoltoon lähetystä pyydetään RMA-numero sähköpostitse osoitteesta asiakaspalvelu@telewell.fi.

RMA-pyynnössä tulee mainita:

  • huoltoon tulevan laitteen malli
  • laitteen sarjanumero
  • vikaseloste
  • ostoajankohta

RMA-numero merkitään huoltolähetteeseen, joka toimitetaan laitteen mukana huoltoon.

Ilman RMA-numeroa huoltoon tulevia laitteita ei käsitellä.

3. Mitä pitää liittää huoltoon lähetettävän laitteen mukaan?

Laitteen mukaan huoltoon ehdottomasti

  • ostokuitin kopio
  • yksityiskohtainen vikaseloste
  • laitteet testataan vikaselosteen perusteella, "ei toimi" ei riitä vikaselosteeksi. Jos mukana ei ole täydellistä vikaselostetta, laitetta ei käsitellä
  • vian ilmenemisen ajankohta
  • omat yhteystiedot

HUOM! Mikäli yllä mainittuja kohtia ei ole täytetty asianmukaisesti, huoltokäsittelyä ei suoriteta!

4. Huolto-osoite

Telewell
Valtakatu 5 A 10
11130 RIIHIMÄKI

Postin pakettikorttiin yhteysnumeroksi: 045 231 6055, jotta saamme tiedon saapuvasta lähetyksestä.

5. Kuinka huoltoon lähetettävä laite on pakattava?

Laite tulee pakata kunnolla. Ympäröi huoltoon tuleva laite vähintään 4 cm paksuisella pehmusteella.

Jos laitteessa on antenni tai antenneja, irrota ne laitteesta ja pakkaa ne mukaan.

HUOM! Mikäli laitetta ei ole pakattu asianmukaisesti, huoltokäsittelyä ei suoriteta!

6. Kuka maksaa rahdit huoltokäynneistä?

  • Huoltoon lähetettävien laitteiden rahdin maksaa lähettäjä, Telewell ei lunasta lähetyksiä, joiden rahtia ei ole maksettu.
  • Palautusrahdin takuuvaihdoista / korjauksista maksaa Telewell.
  • Mikäli huoltokäynti ei ole takuunalainen eli laite toimii huollossamme, laite oli päivittämättä tai laite on vaurioitunut ulkoisen ylijännitepiikin tai jonkin muun ulkoisen asian seurauksena, tulee rahdit maksettavaksi huoltoon lähettäjälle myös takaisin päin tulevasta lähetyksestä

7. Kuinka pitkä laitteiden huoltoaika on?

  • Huoltoaika on keskimäärin kaksi työpäivää (+ kuljetus) riippuen vikaselosteesta
  • Mikäli laite vaatii pidempää seurantaa, jätämme laitteen yön / viikonlopun yli testiin

8. Kuinka pitkä takuuaika Telewell-tuotteilla on?

  • TeleWell-tuotteiden takuuaika on 12 kk:n loppukuluttajan ostopäivästä lähtien (ostokuitti todistaa päivämäärän) ellei tuotteen takuutiedoissa mainita muuta.
  • Jos ostokuitin kopiota ei ole, katsotaan takuuaika laitteen valmistusajasta.
  • Takuu kattaa materiaali- ja valmistusvirheet
  • Takuu ei kata ohjelmistovirheitä eikä ulkopuolisen syyn tai käyttäjän tekemien muutosten aiheuttamia laiteongelmia.
  • Vaihdetun tuotteen takuuaika jatkuu alkuperäisestä ostopäivämäärästä lukien, eikä ala alusta.

9. Huoltotyöveloitukset

  • Takuu kattaa materiaali- ja valmistusvirheet
  • Takuu ei kata ohjelmistovirheitä, bios-päivityksiä eikä ulkopuolisen syyn tai käyttäjän tekemien muutosten aiheuttamia laiteongelmia.

10. Kuinka laitteet testataan huollossa?

  • Huoltoon tulevat laitteet testataan mukana olevan vikaselosteen perusteella
  • Laitteet testataan normaalilla xDSL tai muulla tapaukseen liittyvällä yhteydellä normaalissa Windows-pöytäkoneessa. 
  • Huoltoon tullessaan laite kytketään kiinni normaalisti ja testataan, nouseeko se suoraan linjalle ja saa IP-osoitteen ja nettiselailu onnistuu ok
  • Mikäli laite ei saa suoraan nettiyhteyttä, palautetaan se tehdasasetuksille ja kokeillaan sitten uudelleen nettiyhteyttä
  • Mikäli laite toimii oikein, päivitetään siihen uusin ohjelmistoversio ja laite palautetaan takaisin lähettäjälle
  • Mikäli vikaselosteena on, että laite pätkii yhteyttä, päivitetään siihen uusin ohjelmistoversio ja annetaan sen olla linjoilla yön yli ja joskus viikonlopunkin yli. Pätkivää laitetta testataan normaalirasituksella: FTP-tiedonsiirto sekä Windows-komentokehoitteen Ping-toiminto pakettikoolla 1024
  • Mikäli laite ei toimi testissä oikein eli siitä löytyy jotain takuun piiriin kuuluvaa vikaa, vaihdetaan se toiseen vastaavaan laitteeseen
  • Mikäli laitteessa havaitaan takuun ulkopuolisen vika, esim. ukkosvaurio, otetaan laitteesta valokuva ja se palautetaan korjaamattomana takaisin